وبلاگ جامع آموزش سئو

جدیدترین اطلاعات سئو و بهینه سازی سایت

وبلاگ جامع آموزش سئو

جدیدترین اطلاعات سئو و بهینه سازی سایت

کاربرد گیربکس خورشیدی در صنعت

کاربرد گیربکس خورشیدی در صنعت


گیربکس خورشیدی تنها گیربکس صنعتی است که راندمان و دقت بسیار بالایی دارد. از این رو می توانیم آن را در تقریبا تمامی کارگاه ها و در کنار تجهیزات صنعتی ببینیم. در این مقاله قصد داریم چندین کاربرد مهم گیربکس خورشیدی مانند گیربکس خورشیدی شهباز و گیربکس خورشیدی رجیانا را در صنایع مختلف شرح دهیم. 


کاربرد گیربکس خورشیدی در برشگر لیزری

همان طور که می دانید برش های لیزری باید از دقت زیادی برخوردار باشند. از طرفی سرعت آن ها باید متناسب و به اندازه ی کافی باشد. برای رسیدن به چنین سرعت و دقتی در کنار گشتاور مناسب، تنها باید از گیربکس خورشیدی استفاده کرد. گیربکس های خورشیدی با نسبت تبدیل 1 به 10 معمولا پرکاربرد ترین گیربکس ها هستند.


گیربکس خورشیدی در صنایع غذایی 

از دیگر کاربرد هایی که می توان برای گیربکس های خورشیدی نام برد، استفاده از آن ها در صنایع غذایی است. برای مثال مهم ترین دستگاهی که می توان در کنار آن گیربکس خورشیدی را دید، دستگاه های نیدینگ و یا همان دستگاهی است که برای ورز دادن خمیر های مورد استفاده در صنایع غذایی به کار می رود. معمولا دنده های چنین گیربکسی را از نوع هلیکال انتخاب می کنند تا نویز و لرزش را به حداقل برساند. 

 

گیربکس خورشیدی در میز های جراحی 


میز های جراحی یا همان میز های OP  میز هایی هستند که معمولا باید حرکاتی نرم و با دقت داشته باشند. از این رو به گیربکس هایی با قدرت بالا نیازمندند. این مدل گیربکس ها باید از دنده های هلیکال تشکیل شده باشند که حداقل نویز و ارتعاش را ایجاد نمایند. مناسب ترین گیربکسی که چنین ویژگی هایی را داشته باشد، گیربکس خورشیدی با دنده های هلیکال است. 


کاربرد گیربکس خورشیدی سیستم های هاب 

گیربکس های خورشیدی با یاتاقان های غلتکی مخروطی، اغلب در مواردی استفاده می شوند که می بایست بار شعاعی زیادی را تحمل نمایند. گیربکس های خورشیدی جدید می توانند بار شعاعی زیادی را تحمل کرده و طول ان ها تا 40 درصد نیز کاهش پیدا کرده اند. سیستم های معمولا از گیربکس های خورشیدی 1 به 5 استفاده می کنند. معنای 1 به 5 این است که سرعت چرخش را تا 5 برابر کاهش داده و در عوض قدرت و دقت را تا 5 برابر افزایش می دهند. 


سیستم های استرلیفت 

سیستم های استرلیفت دستگاه هایی هستند که برای افراد ناتوان در بالا رفتن از پله ها استفاده می شود. این سیستم ها به علت این که بر روی پله و سطح شیب دار نصب می شوند، باید قدرت زیادی داشته باشد. همانطور که تا الان متوجه شده اید، از پر قدرت ترین گیربکس های تولید شده، گیربکس خورشیدی است. به همین علت در سیستم های استرلیفت از گیربکس های خورشیدی استفاده می کنند. معمولا دنده های این گیربکس های خورشیدی را از ترموپلاست درست می کنند تا حداقل نویز و ارتعاش را داشته باشد.