وبلاگ جامع آموزش سئو

جدیدترین اطلاعات سئو و بهینه سازی سایت

وبلاگ جامع آموزش سئو

جدیدترین اطلاعات سئو و بهینه سازی سایت

بک لینک چیست ؟

بک لینک که با عناوین inbound link (لینک های هم مرز) یا incoming link (لینک ورودی) نیز تعریف شده است زمانی ایجاد می شود که یک سایت به سایت دیگری لینک دهد. لینک ایجاد شده میان این دو سایت را بک لینک میگویند. 

دلیل اهمیت بک لینک چیست؟

 بک لینک در زمینه سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو دارای اهمیت است. دلیل اهمیت بک لینک در این موضوع است که زمانی که یک سایت به سایت دیگری لینک می دهد، در واقع به نوعی آن سایت را تایید کرده و نشاندهنده اعتماد به آن سایت می باشد.

 به طور کلی ، لینک های ورودی به سایت شما یک سیگنال برای موتورهای جستجو هستند و برای موتورهای جستجو نمایانگر یک رای مثبت و تاییدیه از دیگر سایت ها برای سایت شما می باشند. در صوتیکه سایت ها و صفحات متعددی به سایت یا یک صفحه خاص از سایت شما لینک دهند ، موتورهای جستجو این موضوع را برداشت می کنند که محتویات سایت شما از دید دیگران دارای ارزش بالایی است. بنابراین به دست آوردن بک لینک می تواند تأثیر مثبتی بر موقعیت نمایش سایت شما در نتایج موتورهای جستجو و رتبه بندی سایت داشته باشد.

 تبادل بک لینک 

به دست آوردن بک لینک یکی از فاکتورهای اصلی در زمینه سئوی خارجی سایت می باشد. پروسه کسب لینک، عمومأ با عنوان ساخت لینک (link building) نیز شناخته می شود.

 برخی از لینک ها به طور ذاتی دارای ارزش بیشتری می باشند. لینک دهی از سایت های معتبر، محبوب و قابل اعتماد را می توان مطلوب ترین بک لینک نامید. در حالیکه لینک دهی از سایت های اسپم و کم ارزش می تواند به بهینه سازی سایت شما آسبی های جدی و گاهأ جبران ناپذیری وارد کند.

موضوعی که در این مورد بسیار حاز اهمیت است، follow یا nofollow بودن لینک ها می باشد. لینک های follow ارزش و اعتبار سایت مبدأ و لینک دهنده را به سایت شما منتقل می کنند اما لینک های nofollow در این مورد کاملأ متفاوت عمل می کنند و توسط موتورهای جستجو نیز دنبال نمی شوند. 

با توجه به این موضوع، بک لینک های follow می توانند کیفیت سئوی سایت شما را افزایش دهند. لینک های ورودی به سایت را مورد بررسی قرار دادیم، اما آیا لینک های خروجی نیز برای سایت شما دارای اعتبار هستند؟ لینک دهی به سایت های دیگر نیز می تواند به بهبود سایت شما کم کند. به عبارت دیگر از دید موتورهای جستجو وجود لینک های خروجی به سایت های معتبر در محتوای سایت شما می تواند سبب افزایش کیفیت و اعتبار محتوای سایت از دید موتورهای جستجو گردد. 

آنچه که در این رابطه باید مدنظر قرار دهید استفاده از لینک های کاملأ مرتبط با محتوای سایت ، لینک دهی به صفحات معتبر از دید موتورهای جستجو و همچنین قرار دادن عنوان مناسب برای لینک های خروجی (anchor text) می باشد. همانگونه که برای لینک های ورودی بیان شد، کیفیت لینک های خروجی نیز می تواند متغیر باشد و تمامی عوامل تأثیرگذار برای لینک های ورودی ، در رابطه با لینک های خروجی نیز صدق می کند.  

کسب بک لینک های با ارزش 

کسب بک لینک قوی و با ارزش پروسه بسیار زمانبری می باشد. این فرایند برای سایت های نوپا و علی الخصوص برای سایت هایی که بدنبال گسترش کلمات کلیدی و رنک خود با استفاده از بک لینک مفید هستند می تواند بسیار رقابتی و سخت باشد. یکی از روشهایی که عمومأ استفاده می شود و می توان گفت که نتیجه مناسبی را در بر دارد ، استفاده از بک لینک های رقبا می باشد. برای اطلاع از لینک های با ارزش رقبای خود میتوانید از ابزارهای موجود برای این کار مانند ابزار Open Site Explorer استفاده نمایید.

بک لینک بسازیم یا بخریم؟

در کیوردهای هدفی که رقابت های قوی ندارند یا میزان جستجوی آنها پایین است میتوانید خود نیز بک لینک سازی کنید. ولی زمانی که کیورد هدفتان رقابت بالایی دارد و میزان جستجوی آنها بالاست درست کردن بک لینک برای رقابت با رقبا زمان زیادی از شما خواهد برد. برای همین ما به شما پیشنهاد میکنیم که بک لینک بخرید. 

اما مسئله اینجاست که باید از کجا و چه نوع بک لینک هایی بخرید. طی تجربه هایی که داشته ام متوجه شدم که سایت های مدیریت کسب و کار اینترنتی رخ و رایا طرح پکیج های خوبی برای خرید بک لینک معتبر دارند.

سئو چیست؟

بهینه‌سازی موتور جستجو ؛ (به انگلیسی: Search Engine Optimization)، به اختصار سئو (به انگلیسی: SEO)، یک روند مناسب برای بهتر دیده شدن یک وب سایت یا یک صفحه وب در نتایج جستجو طبیعی یک موتور جستجو است. معمولاً وب سایت‌هایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند، بازدیدکننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو بدست می‌آوردند و این بازدیدکنندگان می‌توانند به مشتری تبدیل شوند .  سئو ممکن است انواع مختلف جستجو را در بر گیرد، از جمله جستجوی تصویر، جستجو در ویدیو، جستجوی دانشگاهی، جستجو در اخبار و جستجو در نقشه. « سئو » یک سایت شامل فاکتورهای زیادی می‌شود که توسط موتورهای جستجو بررسی و بازبینی می‌شود.

از دید بازاریابی اینترنتی، «سئو» به چگونگی کار کردن موتورهای جستجو و اینکه کاربران چه چیزی جستجو می‌کنند و همین‌طور کلمات کلیدی تایپ شده و اینکه کدام یک از موتورهای جستجو توسط مخاطبان مورد توجه قرار می‌گیرد را مورد بررسی قرار می‌دهد. بهینه‌سازی وب سایت شامل توسعه و ویرایش مطالب موجود در خود سایت و اچ‌تی‌ام‌ال و برنامه‌نویسی و همچنین ارتباط بین کلمات کلیدی و حذف موانع مربوط به فعالیت‌های نمایه‌سازی در موتور جستجو و ترویج یک سایت برای افزایش تعداد لینک دهنده یا لینک‌های ورودی، و دیگر تاکتیک‌های جستجوگرها است. به‌طور کل «سئو» به معنی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است.

تاریخچه سئو

از اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی که نخستین موتورهای جستجو اقدام به فهرست کردن وب نخستین کردند، مدیران وب سایت‌ها و تولیدکنندگان محتوا، شروع به بهینه‌سازی سایت‌ها برای موتورهای جستجو نمودند. در ابتدا تمام کارهایی که مدیران وب سایت‌ها باید انجام می‌دادند، ارسال آدرس صفحه به موتورهای مختلفی که یک «عنکبوت» جهت «خزش» آن صفحه می‌فرستادند، استخراج لینک‌های صفحه به سایر صفحات از درون صفحه، و بازگرداندن اطلاعات یافت شده در صفحه جهت ایندکس شدن بود. فرایند به این صورت است که عنکبوت موتور جستجو، یک صفحه را دانلود و آن را در سرور موتور جستجو ذخیره می‌کند و یک برنامه دیگر موسوم به ایندکس‌کننده، اطلاعات مختلفی را دربارهٔ صفحه استخراج می‌کند؛ اطلاعاتی از قبیل واژه‌های موجود و محل قرارگیری آن‌ها در صفحه، و نیز وزن خاص واژه‌های بخصوص، و تمام لینک‌های موجود در صفحه، که سپس جهت خزش در زمانی دیگر، در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیران سایت‌ها شروع به بازشناسی ارزش رتبه بالای سایت خود و در دید قرار گرفتن آن در نتایج موتورهای جستجو نمودند که این امر، فرصتی را برای هکرهای غیر مخرب و مخرب شاغل در بخش بهینه‌سازی موتور جستجو مهیا کرد.